Vandaag besteld, morgen in huis
Voor de meeste producten die op voorraad zijn geldt: op een werkdag voor 20.00 uur besteld, de volgende dag geleverd (uitgezonderd op feestdagen). Je kiest zelf of de bestelling wordt thuisgeleverd of wordt afgeleverd bij een GAMMA-winkel.
Voor leveringen in de winkel geldt: bestel je een klein artikel op zaterdag? Dan wordt dit op maandag geleverd. Bestel je een groot artikel op zaterdag? Dan wordt dit op dinsdag geleverd.
Bij thuislevering kun je ook zelf een leveringsdag kiezen. Als de bestelling is geplaatst, kun je de leveringsdag niet meer veranderen. Bestellingen kunnen alleen in België geleverd worden, daarnaast dient het factuuradres ook een Belgisch adres te zijn.
Kies je voor aflevering bij een GAMMA winkel? Je ontvangt een e-mail als de bestelling voor je klaar ligt. Je hebt 14 dagen de tijd om je bestelling op te halen. Vergeet niet de factuur uit je e-mail mee te nemen.
Tip: controleer het pakket bij ontvangst
Bij online bestellingen adviseren wij je het pakket bij ontvangst te controleren. GAMMA werkt zorgvuldig. Toch kan het gebeuren dat je een ander product ontvangt dan je hebt besteld. Of dat het artikel beschadigd is. Is dat zo, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via ons contactformulier. Wij doen ons best om het probleem snel op te lossen.
Langere levertijd?
Sommige artikelen hebben een langere levertijd. Bijvoorbeeld omdat ze niet op voorraad zijn. Of omdat ze rechtstreeks door de leverancier bij je worden thuisgeleverd. Bij elk product staat wat de levertijd is. Dat staat ook in het winkelwagentje. Als je meer producten bestelt, bepaalt het artikel met de langste levertijd wanneer jouw totale bestelling wordt geleverd. Als de levertijd langer is dan 7 dagen, kun je geen leveringsdag kiezen.
Leveringskosten
De meeste online bestellingen kun je afhalen bij een GAMMA winkel. Je betaalt dan geen leveringskosten. In het winkelwagentje zie je of je de bestelling kunt afhalen bij een winkel.
Bij elk product én in het winkelwagentje staat hoe er wordt geleverd en wat dat kost. Zo weet je altijd vooraf waar je aan toe bent. Als je bestelling door verschillende leveranciers wordt geleverd, betaal je maar 1 keer (de hoogste) leveringskosten.
Type bestelling | Bezorgkosten |
---|---|
Reguliere bestellingen | € 4,95 (gratis vanaf € 50 |
Lange bestellingen | € 14,95 (gratis vanaf € 950 |
Zware of grote bestellingen | € 39,95 (gratis vanaf € 950* |
Extra zware of grote bestellingen | € 89,95 |
*We bezorgen een selectie van de tuinartikelen gratis vanaf € 500
Thuisgeleverd door PostNL
PostNL Pakketservice levert de meeste pakketten op elk adres in België. Levering vindt plaats van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 20.00 uur (uitgezonderd op feestdagen). Bij het bestellen kies je zelf een leveringsdatum. Als de bezorger van PostNL jouw pakket niet kan leveren (bij jou of bij je buren), doet hij een kaartje in de bus. Daarop staat wanneer hij opnieuw langskomt. Lukt het de tweede keer ook niet? Dan krijg je een kaartje waarop staat waar je het pakket kunt ophalen.
Thuisgeleverd via Extra@Home
Zware of grote artikelen leveren wij thuis via Extra@Home. Dit is een service van PostNL. Tijdens het bestellen kies je zelf een leveringsdag. Extra@Home levert van maandag tot en met zaterdag tussen 8.00 en 21.00 uur (uitgezonderd op feestdagen). Je ontvangt dan in de nacht voor aflevering e-mail van Extra@Home met een tijdvak van levering van 3 uur en een link voor de track- en trace. Op de leveringsdag zelf ontvang je vroeg in de ochtend ook nog een sms-bericht met daarin het tijdvak.
Niet thuis?
Voor leveringen van Extra@Home vragen we je om het gehele tijdvak thuis te zijn, zodat de bezorger je niet kan missen. Deze leveringen worden niet bij de buren bezorgd of op een afgesproken plek achtergelaten. Als je toch niet thuis bent op het moment dat jouw bestelling via Extra@Home wordt geleverd, ontvang je van Extra@Home een e-mail met een bezorgkalender. Hier kun je een nieuwe datum voor bezorging aangeven. Na een tweede bezorgpoging gaat de bestelling automatisch retour naar GAMMA.
Over de drempel geleverd
Extra@Home levert je bestelling af over de eerste drempel van je woning. Dat moet wel in de originele verpakking kunnen. Dit geldt ook voor laminaat en (houten)vloerdelen. Is levering over de drempel niet mogelijk, dan levert Extra@Home de bestelling af op de stoep. In gebouwen zonder lift levert Extra@Home maximaal tot en met de derde verdieping.
Artikelen zwaarder dan 100 kg en orders met Laminaat/Tapijttegels van meer dan 1000Kg (+/- 48 pakken) worden alleen op de begane grond (straatniveau) geleverd.
Thuisgeleverd door een leverancier
Sommige zware, grote en/of kostbare producten staan niet in het GAMMA-magazijn, maar bij de leverancier. Deze worden door de leverancier bij je thuisgeleverd. De vervoerder neemt contact met je op over de leveringsdag zodra je bestelling klaar is voor verzending. Sommige leveranciers maken gebruik van een vaste vervoerder: DHB Logistiek van Intergamma. DHB Logistiek informeert je op de gekozen leverdag per email over het tijdvenster van levering.
Regels bij levering door de leverancier
Bij levering door de leverancier gelden de volgende regels:
- Het leveradres moet goed bereikbaar zijn via de openbare verharde weg. Voor deze weg mogen geen vervoersbeperkingen gelden.
- Je moet aanwezig zijn om het artikel in ontvangst te nemen.
- Producten voor binnen worden op de begane grond over de eerste drempel van je woning of appartementencomplex afgeleverd. Aangezien deze artikelen vaak door één persoon worden geleverd kan het voorkomen dat, door het gewicht of de vervoerswijze van deze producten, ze voor de eerste voordeur worden geleverd.
- Producten voor buiten worden tenminste naast of achter de vrachtwagen of bestelwagen afgeleverd. Indien de omgeving het toelaat kan er op het erf geleverd worden, aangrenzend aan de openbare weg.
- Bouwmaterialen worden op de stoep naast of achter de vrachtwagen of bestelwagen afgeleverd. Je dient er zelf voor te zorgen dat het product op je erf of in jouw tuin komt.
- Je dient voorafgaand aan de levering van de producten, privé eigendommen zelf te verplaatsen en/of te beschermen zodanig dat de toegang geheel is vrijgemaakt ten behoeve van de levering. De vervoerder kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor schade aan privé eigendommen bij de levering.
- De vervoerder streeft ernaar om de afgegeven leverdatum en -tijdvenster te respecteren. In een enkel geval kan het voorkomen dat van de leverdatum wordt afgeweken, in dat geval neemt de vervoerder of de klantenservice contact met je op.
Als je bestelling door verschillende partijen wordt geleverd
Als je bestelling door verschillende partijen wordt geleverd, betaal je maar 1 keer leveringskosten (de duurste variant). Artikelen die door PostNL Pakketservice en Extra@Home worden geleverd, worden tegelijk geleverd (door Extra@Home). Het artikel met de langste levertijd bepaalt de levertijd van de totale bestelling.
Het kan voorkomen dat je bestelling artikelen bevat die door verschillende leveranciers worden geleverd. In dat geval neemt elke leverancier apart contact met je op om een leveringsafspraak te maken. Je betaalt maar 1 keer leveringskosten (de duurste variant).